شادیهایمان را قسمت کنیم

برادرم به من میگه: الهام تو مثل کلاغ هستی. هرچیز براق و قشنگ رو نگه میداری ولی استفاده نمیکنی!

*** *** ***
اکثر خانمها و شاید بعضی از آقایون اینجوری باشن که یه چیزایی رو یه زمانی میخرن ولی از طرفی نه استفاده میکنن و نه حاضر میشن بعد مدتی به کسی بدن. میگن حیفه کلی پول بالاش رفته.
آخه یکی نیست بگه اگه مصرف نداره چرا خریدی یا چرا نگه داشتی. بده به کسی که قدرشو بدونه یا نیاز داشته باشه.

*** *** ***
وقتی نمایشگاه میریم مثل چی دنبال جمع کردن اشانتیون و هدایای تبلیغاتی هستیم. اگه تو شرکت و بانک و .. کار میکنیم که برامون هدیه عید و غیرعید، کیف پول و کلاسور و تقویم و ... میارن، خوشگلهاشو جدا میکنیم ، میزاریم تو کمد و میگیم لازم میشه. 
بعد چند سال که یادمون رفت داریمش، توی خونه تکونی از گنجه پیداش میکنیم و میگیم خوشگله، حیفه توش بنویسم یا خراب میشه استفاده کنم. یا اگه عطر باشه میگیم دلم نمیاد مصرف بشه و تموم بشه.
چند سال بعد یا بوی عطرعوض شده یا پریده یا تاریخ مصرف فلان ماده آرایشی تموم شده یا کش جوراب فاسد شده یا ... .
در نهایت مجبوری دور بندازی و افسون بخوری.
*** *** ***
لاقل چیزایی که خراب شدنی نیستن رو اگه استفاده نکردی جدا کن و به کسی بده که خوشحال بشه.
امسال که تصمیم به پخش و پلا کردن دارائیهام گرفتم در کنار فکرهایی که براشون کردم، یه جرقه به ذهنم رسید و اونهم این بود که هرچیزی داشتم که چند سال مثل کلاغ جمع کرده بودم و استفاده نکرده بودم و سالم بودن رو کنار گذاشتم تا بعد عید ببرم حوزه کمیته امدادی که سال پیش درس میدادم. لاقل اونها به عنوان جایزه به بچه هاشون بدن تا یه دلی برای چند دقیقه ای خوشحال بشه.
البته اگه شما زودتر به فکرتون میرسید میتونستید به همین جشنهای نیکوکاری و عاطفه ها هم بدید .

*** *** ***
نه خودمون لذت چیزی رو که داریم میبریم و نه میزاریم دیگری لذتشو ببره. پس داشتن این چیزا چه فایده داره؟؟؟


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 نظرات:

مصطفا گفت...

ایول بابا ایول
البته بعضی چیزارو عمرا آدم دلش بیاد به کسی بده یا استفاده کنه .. بعضی چیزی واقعا" عتیقه ن
ولی تو این سن کمت به این نتایج برسی نشانه یجور بلوغ وکماله
تحسینت میکنم
خوشمان آمد

Unknown گفت...

فرشته ها این کارا رو میکنن...