لطفا بزغاله باشید

یک شنبه هفته ای که گذشت همراه با دانشگاه به نمایشگاه کتاب رفتیم. اگه از ماجراهای این روز بگذریم عناوین کتابهای فارسی موجود در نمایشگاه، کمی تامل برانگیز بود.
با گشت و گذار بین چند راهرو در شبستان مصلی میشد، حدس زد که در بقیه غرفه های نمایشگاه چه کتابهایی موجوده. البته این مسئله، هر سال تکرار میشه و فقط برای امسال نیست.

نگاهی داریم به کتب منتخب این نمایشگاه:
کتابهای آشپزی  اعم از آشپزی یانگوم، آشپزی در خواب، آشپزی در سه سوت، چگونه یک آشپز شویم و ... بخشی از کتب منتشر شده توسط ناشران به خصوص ناشران مذهبی رو تشکیل میداد.

انواع و اقسام کتب روانشناسی ازدواج با موضوعات زناشویی مثل:  تفاهم در 5 دقیقه، آموزشهای قبل از ازدواج، چگونه همسر خود را روی بند آویزان کنیم، چگونه زبان مادرشوهر را گاز بگیریم، چگونه برای خود شوهر پیدا کنیم، چگونه همسر خود را تحمل کنیم، چگونه فرزند 6 ماهه را روی گاز بگذاریم، انواع روشهای حاملگی اینترنتی و ...

انواع کتابهای روانشناسی اعتماد به نفس و همانند آن همچون: لطفا سوسک نباشید، لطفا گوسفند نباشید، مارمولکها را قورت بده، لطفا بزغاله باشید، چگونه پشم گوسفند را بچینیم ( روشهای مقابله با رقیب)، چگونه سر دخترها را شیره بمالیم، روشهای مختلف گاوچرانی( روشهای افزایش اعتماد به نفس)

عناوین مختلف کتب کارشناسی و کارشناسی ارشد مانند: چگونه یک روزه کارشناس شویم، طی کردن پله های ترقی با آزمونهای هاچ، تست زنی معکوس با قابلیت کسب رتبه یک کنکور و ...

درسته که کمی در عناوین کتابها مبالغه کردم اما باور کنید این اسمهای عجیب و غریب هر روز داره به کتب فارسی اضافه میشه و اکثرا محتواشون یکیه ولی با اسامی عجیب و غریب سعی در ترغیب مشتری به خرید دارند.
آیا واقعا تمام این کتابها ارزش خرید دارند؟

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 نظرات:

بهار(فائزه) گفت...

ممنون لينكم كردي ...
عنوان كتاب تو خريد كتاب يا حداقل يك مطالعه سطحي روش كردن خيلي تاثيرداره واسه همين روش خيلي سرمايه گذاشته بايد بشه
به نظرم اسم ها ش بد هم نبود

مصطفا گفت...

تقصیر شماهاس که محل میذارین و میرین

Miladoz گفت...

صلام
مطابت بسیار زیبا بود
بتزم بهت سر میزنم آدرسمو میدم!
خوب؟
هالا میرم
بای

باران گفت...

سلام
تعجبي نداره وقتي توي تي وي ميگن مردم بزغالن حالا مي خواي كتاب بگيد بزغاله ايد نياد فردا ديدي كتاب بگين محاربين يا بگين منافقين بگين چيزين و بگين ميزين و بگين صندلي و بگين باتوم و چيزاي ديگه هم مياد
البته ببخشي همش سياسي شد چي كار كنم چند وقتيه سياسي نگفتيم.

ناشناس گفت...

بزغاله عجب حرفی