مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه

نقل است در زمانهائیکه حجاج می توانستند از مکه و مدینه، یخچال فریزر و لباسشویی و امثالهم  با خودشان به ایران بیاورند، روی جعبه یکی از یخچالها با ماژیک نوشته شده بود: مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه...

*** *** ***
هر زمان که یکی از دوستان به سفر حج ( عمره یا تمتع) میره یاد خاطرات خودم در سفر حج عمره میفتم.از یه طرف یاداوری شیرینی سفر باعث میشه دلت بخواد باز هم به این سفر بری، و از طرفی هم دوست داری اونهایی که طعم این سفر رو نچشیدن شانسی برای رفتن پیدا کنند.

*** *** ***
به دوستانی که تا با حال به این سفر نرفته اند توصیه می کنم اگر می خواهند از هم کاروانیهاشون خداحافظی گرمی کنند، قبل سوار شدن به هواپیما در برگشت به ایران، اینکار را انجام دهند. چون وقتی به فرودگاه ایران برسند، همچون قیامت هیشکی به هیشکی نیست و همه دنبال جمع آوری توشه های معنوی حاصل از این سفر در ساکهای بی شمار خود هستند. 
در این لحظه است که همون عبارت روی یخچال یادت میفته و دلیل شور و شوق ایرانیهارو برای رفتن چند باره به این سفر و زیارت و ... بهتر درک میکنی...

*** *** ***
هر در که زنم،صاحب آن خانه تویی تو
هر جا که روم،پرتو کاشانه تویی تو
در میکده و دیر که جانانه تویی تو
مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو
مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 نظرات:

بهار گفت...

خوش به حالت الهام رفتي حج...
من يه روزي آرزوم بود برم ... اما الان ديگه حسي ندارم..

باران گفت...

سلام حاج خانم حال شما؟
ممنون که مارو فراموش نکردی، مادربزرگ به این خوبی ندیدم ندیدم ندیدم
ایشالا با دعای شما دکتر میشم حالا امسال نشد سال بعد!نه؟

بـــهـــدا گفت...

ای بابا ... طرف جاج خانوم هم هست !!!

میگما ... چرا کافه شکلات پس ؟!

سفره ای چیزی ...

حاج خانومو چه به کافه و این حرفها ..

(شوخی میکنمااا ... عشق خودم و مادرم هم حاج خانومن )

خانوم مگه بده که آدم در کنار معنویات .. به مادیات هم فکر کنه ؟!

آدم باید انسان باشه و مقتصد !!!
(نه که من هستم !!! )