حق تقلب !

حتی زمانی که مدرسه میرفتم ، تقلب میکردم . تقلب نه به اون شکلی که بعضیها انجام بدن . به نحوی که مشخص نباشه و کاملا شخصی ، بدون نیاز به همکاری فرد یا افراد خاصی ، این کار رو انجام میدادم . چون این کار رو حق خودم میدونستم .
چون من تمام تلاشمو برای امتحان کرده بودم و چیزایی که یا ارزش حفظ کردن نداشت یا مطمئن بودم با وجود تلاش فراوان ، سر امتحان از یادم میره ، همراه خودم میبردم .

البته بگذریم از اینکه گاهی اوقات شرایط استفادش پیش نمیامد یا نمیتونستم خط تلگرافی خودمو بخونم ! که بعدا تو دلم به خودم فحش میدادم که کاش بهتر مینوشتم یا لاقل روی میز نوشته بودم که راحت میشد دید .
ولی با این وجود هنوز هم از کارم پشیمون نیستم . این همراه داشتن یادداشت ، نمره منو از صفر به بیست تغییر نمیداد ، بلکه بیشتر، یه نوع آرامش برام به همراه داشت .

به خاطر همین مسائل ، اگه سر کلاسی باشم که امتحان میدن ، اگه خودم مدرس باشم که از کلاس بیرون میرم و بچه هارو تنها میزارم . اگر هم مثل الان مراقب کلاسی باشم سعی میکنم بی توجهی کنم . البته نه تا حدی که موقعیت شغلی خودم به خطر بیفته.

چون معتقدم کسی میتونه تقلب کنه که درس رو بلده . یعنی وقتی درس رو خوندی میتونی با نگاه کردن به برگه فرد دیگه ای یا حتی همراه داشتن یادداشت مختصر برای یاداوری نکات کلیدی ، سوالات رو جواب بدی .

من سر امتحانهای شاگردای خودم ، روی تخته ، جواب رو نوشتم و به عنوان مثال نشون دادم و وقتی فهمیدم که اصلا تو باغ نیستن گفتم جواب رو که نوشتم ! اما دریغ از اینکه دوزاری ها بیفته . یا حتی مستقیما به گزینه صحیح اشاره کردم اما وقتی برگه هارو تصحیح کردم از این خنگول بازی شاخ دراوردم !

حتی اگه دانشجویی درسی رو بیفته و مجبور بشه دوباره پاس کنه ، این پاس کردن مجدد ، اندکی به معلومات و مهارتهاش اضافه نمیکنه ( البته در دروس پزشکی یا سایر دروسی که با جون آدمها سر و کار داره حتی از 19/75 هم نباید گذشت )

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 نظرات:

... گفت...

سلام الهام جان همیشه موفق باشی
نوشته هات خیلی روونه و به دل میشینه امیدوارم
همیشه موفق باشی و ادامه بدی به نوشتن
یاعلی
حامد

ناشناس گفت...

سلام

نوشتههاتون بسیار زیباست

خیلی جالبا و خیلی خودمونی
برای همین من نوشته هاتونو دوست دارم

رضا لمپارد گفت...

سلام سلام سلام...این توجیه تقلب بود دیگه نه؟خدایی منم موافقم که بعضی وقت ها باید در امتحان تقلب کرد و یه یاداشتی چیزی با خودم میبرم حتی شده واسه ارامش روحی باشه...یه سر زدم پافا دیدم به به چه خبره..........ماشالله به اجااجا وبرخی طرفداراش با این تربیت....من خیلی شرمنده شدم که اون مطالب توی سایت بود و اگه زودتر پاکش کنی بهتره چون در شان اونجا نیست...بگذریم چون این نیز بگذرد...راستی مثل همیشه نوشته های از دل بیرون میاد و به دل میشینه...ادامه بده منم هربار وقت داتشته باشم میا اینجا...دیگه پافا نمیرم...موفق باشی....

مصطفا گفت...

سلام
منم باهات موافقم درمورد تقلب
خوبه كه اينجا حرف دلشو آدم بخونه
البته فقط يه چيزي هستا.. اونم اينه كه بعضيا هيچي نميخونن و توي يه امتحان مثلا" تستي تمام جوابارو از يكي ميگيرن كه به نظر من خيلي زور داره

امید(هنر هفتم) گفت...

موافقم...

ژان والژان گفت...

الهام جو، نمی دونم باید چی بگم ... البته مطمئنم که هیچ کس رو نمی شه پیدا کرد که حتی برای یکبار هم که شده تقلب نکرده باشه!!