روز کارنامه

بعد از اینکه روزهای ملتهب برگزاری امتحانات به پایان رسید و دانش آموزان هرچی خونده بودند مثل الکل از مغزشون پرید، نوبت می رسید به روزهای قیامت دانش آموزی . روزی که در آن یکسری از دانش آموزان کارنامه اعمال خود را در دست راست خود و بعضی نیز در دست چپ خود میگرفتند.
روزهای گرفتن کارنامه روزهای پراسترسی بود.اکثر دانش آموزان نگرانی از مردود شدن نداشتند و فقط این براشون مهم بود که شاگرد چندم میشن و 19/75 و 20 براشون خیلی متفاوت بود.

*** *** ***
زمانی که من دبستان بودم کارنامه های ثلث در برگه های رنگی و نازکی داده می شد. در دوران راهنمایی کارنامه ها کامپیوتری و در اندازه های کوچکتر  صادر  شد.
به شاگردانی که معدل بهتری کسب کرده بودند علاوه بر کارنامه کارت آفرین و برگه تخفیف شهربازی داده می شد. من هیچ وقت از این برگه های تخفیف استفاده نکردم. چون شنیده بودم با این برگه ها فقط میشه سوار خر و الاغ متحرک شد!
گاهی اوقات هم مدارس از والدین می خواستن که هدیه ای برای فرزند دلبندشان تهیه کنند و به معلم کلاس تحویل بدن تا معلم به شاگردش بده( البته این حالت بیشتر در طول سال و برای تشویق به درس خواندن اتفاق می افتاد)

 *** *** ***
خوشبختانه در دوران دانشگاه از کارنامه خبری نیست وگرنه مطالب بالا برعکس می شد. یعنی اکثریت دانشجوها نگران افتادن در درسهای مختلف بودن و تعدادی امیدوار به قبولی! و اکثریت هم نامه اعمالشون به دست چپشون داده می شد...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 نظرات:

hamed گفت...

کارت فوق العادست الهام
بابعضیاش اشک آدم رو در میاری
واقعا زحمت میشکی
واقعا نوستالوژی ای کار میکنی که خیلیا زحمت فک کردن رو به خودش نمیده
بازم ازت ممنونم
بزودی برات درمورد غیب شدن 10 روزم میگم...
حامد

یاعلی