فلسفه هدیه تولد

کلا با این فلسفه هدیه خریدن برای تولد مخالفم. تمام زحمت رو مادر بنده خدا کشیده و تمام رنج و مشقت از زمان بارداری تا بعد اون رو به دوش کشیده حالا میائیم به اونی که پا به این دنیای فانی گذاشته، هدیه میدیم و براش جشن میگیریم. فلسفه اش چیه؟
*** ** ***
همیشه از یه هفته قبل تولد شروع میشه. بگو چی برات بخریم. خودت بگی بهتره. من پولشو میدم خودت برا خودت یه چی بخر.و از همه بدتر اینه که در این یک هفته از یه پر بالش گرفته تا طلا، اگه خودت برا خودت هم گرفته باشی، میگن من پولشو میدم تا باشه هدیه تولدت!
*** *** ***
هر وقت تولد کسی میشه و براش کیک و شمع میگیرن، بحث فلسفی اینکه شمع چند سالگی باید روی کیک باشه، از سر گرفته میشه. اینکه من 26 رو تموم کردم و فردا میشه 26 سال و یک روز، یعنی باید شمع 26 فوت کنم یا 27؟

*** *** ***
26 پائیز از زندگی من گذشت. خوب باباجان وقتی تو فصل پائیز به دنیا اومدم بگم 26 بهار؟ تازه اینقدر تو این 26 سال به یاس فلسفی رسیدم که انگار به خزان زندگی نزدیکتر شدم!

در زمانهای قدیم که ما نی نی بودیم، رسم بر این بود که اگه خانواده ای چند تا بچه داشت، سر تولد یکی، برا بقیه هم تولد میگرفت.یعنی فقط شمع روی کیک اضافه میکرد و تولد بقیه رو هم همون موقع میگرفت.حالا مگه میشه سر بچه های الان رو اینجوری شیره مالید؟

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 نظرات:

بهار گفت...

27 امين بهار زندگيت مبارك الهام جون..ببين دقت كن بهار زندگيت وبه هر حال وقتي تازه وارد 27 امين دوره زندگيت ميشي پس بهارشه ..حالا اگه تو پائيز هم به دنيا اومده باشي

باران گفت...

تولدت با تاخیر مبارک
دقیقا این کادو خریدن هم برای خودش معضلیه. من هم وقتی میخوام برای تولد خواهرام کادو بخرم این مشکل بزرگو دارم.

افشين گفت...

عجب! پس شما هم متولد آبان هستيد؟ واقعاً جالب بود. تولد من هم همين جمعه شب است. اين جرياني كه تعريف كردي براي من هم صادق بوده و هست. بهرحال تولدت مبارك و خوش بحالت كه هشت سال از من جوون‌تر هستي. دنياي خوب آينده رو بيشتر مي‌تووني ببيني و تجربه كني.

مریم گفت...

الی جون تولدت مبارک

حامد گفت...

الهام جان من که خیلی وقت پیش پیشواز رفتم و تولدت رو تبریک گفتم بهت اس ام اسم دادم ایشالله روزهات پربار و بهتر از قبل بشه
معضل کادو واقعا معضل بدیه مخصوصا برا منی که جدیدا ارتباطم با دوستانم بیشتر شده
راستی یه چیزی یادم افتاد الهام برای یکی میخوام کادو بگیرم تو میگی چی بگیرمd:
از بابت خاطره سازی از نوع تولد ممنون

امید(هنر هفتم) گفت...

تولدتون مبارک

امید(هنر هفتم) گفت...

پاراگراف اولیتون ما رو کشت...

امید(هنر هفتم) گفت...

باید شمع 27 رو فوت کنید با اجازه !

امید(هنر هفتم) گفت...

نه من حرفم رو پس گرفتم...باید 26تا فوت کنید...